Fredagen som gled förbi

Efter att ha svurit över kollektivtrafiken ett tag kom vi slutligen ner på stan. Under tiden vi gick/åkte beslöt jag mig för hur jag i fortsättningen, efter vi flyttat in till city, ska åka med kollektivtrafiken. Buss är till 100% uteslutet för min del från och med 1 april. Pendeltåg kommer upphöra även det. Tunnelbana är något jag kan tänka mig att åka bara för att komma fram snabbare inne i city. Punkt slut. Det finns taxi för sånna som mig:)
Fick göra mina rutoner i fel ordning också. Började med fikat med macciato innan jag hämtade posten, mycket märkligt, men lite förändning i vardagen har väl inte skadat någon. Efter det sprang jag och hämtade posten, tog nya bilder till mitt nya körkort (har haft mitt i 10 år, det är fan helt sjukt). Därefter gick jag in och handlade det märkligaste jag någonsin handlat i hela itt liv. För att det inte skulle räcka med det var jag tvungen att stå och skämmas så in i helvete inne i affären också samtidigt som jag skulle besvara en massa märkliga frågor. Fy fan, men hoppas det blir bra.
Avslutade dagen med att till hälten spontanköpa ett par skor.Sen hemåt med fucking kollektivtrafik. På det tåget satt 1 miljon fjortisar som skrek och drack lättöl, 500 alkoholister som luktade t-sprit och dåliga cigaretter, 3 uttråkade och skittrötta mammor med 5 skrikande ungar vardera, 3 pundare som satt och gungade fram och tillbaka. Sen jag då som sitter som en fura och stirrar rakt fram med nävarna knutna, beredd att bekämpa första tänkbara hot..

Väl hemma städada jag rummet och mäblerade om. Bar sängar över hela huset och sparkade ut alla jävla barnleksaker som någon ställt i mitt rum. Lagade den enklaste och tråkigaste "fredagsmiddagen" och åt denna. SÄnkte några snabba öl och spanade på mina nya skor. Och nu kom den andra hem:)

Kommentarer
Postat av: Madsen

Vad köpte du?!

2010-03-13 @ 20:56:10
URL: http://putodeusfio.blogspot.com/
Postat av: Tåg-Malin

Hmm, ja, man blir ju liiite nyfiken på vad du köpte?!!

2010-03-14 @ 07:38:15
Postat av: jagsjälv

Skor sa jag ju:)

2010-03-14 @ 10:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0