Blåst på konfekten om man inte står upp för sin sak

- This is insane!
- It is not insane, This is Söder!!!
Efter att fått ett nickande klartecken av fröken vänder jag mig sakta om och skriker ut de orden med ett kraftfullt, maskulint och våldsamt vrål samtidigt som jag måttar en stoppspark rätt i bröstet på min motståndare.
Visserligen hämtat direkt ur den mäktiga filmen 300, men lite så känner ajg just nu. Känner mig stolt över att bo på Söder. Det känns rätt. Här kan man spela Allan Ballan hej vilt, slå klackarna i taket så det dammar om det och ställa sig och skrika ut sin frustraktion utan att någon direkt bryr sig. Sen kan man glida iväg till andra delar av stan och vara den andra personen med tjocka plånboken när jag känner för det. Igår till exempel kände jag mig lite som Carl Hamilton, min stora idol trots att han är en fiktiv person (ibland känner jag mig också fiktiv, overkligt bra;)
Jaja, i vilket fall som helst var vi i gamla stan och käka mat. Jag provade av vinerna och för ett ögonblick kände jag mig som Carl. Klämde rätt kommentarer vid rätt tillfälle om vinet, bad om att få in en annan flaska för att smaka den också. Valde givetvis den andra flaskan. Inte för att vara dryg eller för att jag kunde. Det var helt enkelt godare. Tänk vad många gånger man blivit blåst på konfekten bara för att man varit "Svensk" och inte vågat att skicka ut vinet och be om att få in ett nytt. Det vin som kyparen rekommenderade var rätt gott, men oerhört syrligt vilket jag inte tyckte skulle passa till min renytterfilé. Ut med det gamla och in med det nya, som de gamla grekerna sa.
Idag är det på gränsen till oförskämt vackert väder. En tur i gamla stan och sen NK!! Blev inte NK igår, så idag tänkte jag att vi skulle dit. En fika på en uteservering fanns som önskemål och det skulle det nog kunna ges möjlighet till. För några veckor sedan frös jag ihjäl några sekunder bara för att det var så förbannat kallt, isen drev längs gatorna och pingvinerna stod och huttrade utmed trottarkanterna. Nu kan man sitta ute och sörpla i sig sitt kaffe på en uteservering. För det är just vad jag tänker göra, sörpla. Det ska låta om mig idag! Sjukt? Ja, kanske lite, men varför inte?

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Som svar på dina frågor; Helt klart ätbart. Smaken är som baken men tänk lite ungspannkaka goes majs.

2010-04-03 @ 22:32:13
URL: http://mols.blogg.se/
Postat av: Teobald

Ok,då får jag testa det:)

2010-04-03 @ 22:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0